dimarts, 22 de desembre del 2015

Tuixent - Repartim els beneficis totals

Cadascú es va trobar que va haver de resoldre aquesta situació, havien de repartir el total de diners guanyats entre 50. A priori, algú podria dir, uau!!! estan dividint per dues xifres, però si aprofondim una mica, és cert, però fixeu-vos com sense fer servir l'algorisme tradicional, els alumnes són capaços de trobar estratègies molt senzilles. 

Altres, potser, troben camins més llargs, però aquí, la importància és generar situacions on els alumnes puguin potenciar el "poder matemàtic" i ser capaços de resoldre qualsevol situació / problema, en tot cas, aixó els ajuda a ser competents pel dia de demà, i acostumar-se a buscar els seus recursos per resoldre qualsevol problema.

No us perdeu les explicacions de 3 estratègies diferents, amb els que la resta de la classe s'hi sentien identificats:


ESTABLINT RELACIONS I EQUIVALÈNCIES:




DIVIDINT RESTANT:




DIVIDINT MULTIPLICANT:






4 comentaris:

  1. espero que els demes sigin fent més estrategias, jo crec que les estrategias del David i la paula estan molt be pero per mi es lenta.

    ResponElimina
  2. Hola soc la Riham, dice el mateix que tu Alex,Aquestes bacancec a calcular i a escriure, en resumen no mirar la tele tant i en aquella estima dividir, llegir...Adeu.��

    ResponElimina
  3. Hola soc la Emma,que xulas les fotos

    ResponElimina