dijous, 22 d’octubre del 2015

CONTEXT DELS BERENARS 2: Els nostres preus més habituals i la seva pràctica

Després de la conversa que hem tingut sobre els euros i els cèntims i d'anotar totes les conclusions a les que vam arribar, ha estat el moment de contextualitzar-ho a la nostra realitat i problemàtica, com són la venta dels berenars.

Parlant, parlant, hem vist que els preus sobre els quals ens movem sempre són els mateixos... 0'75€ - 1'50€ - 1€... Per tant, ens hem adonat que els preus sempre es van repetint, en el cas que algú compri varies coses.


Ha estat el moment del repte, a veure si sou capaços d'arribar a 500 amb la constant del 25... (0, 25, 50, 75, etc...) Observem regularitats i en parlem. 



 




 CONCLUSIÓ FINAL: Això és com els cèntims, quan arribem a 500 és com si fossin 5€, perquè 1€ són 100 cèntims...

Doncs partint d'aquesta conclusió que han extret, com utilitzant el llenguatge simbòlic, podem fer la constant de 25 cèntims... 
(0,25€ - 0,50€ - 0,75€ - 1€)











Els que han acabat ràpid, el repte ha estat, i si ho fas a la inversa? de 5€, anem fent la constant de 0,25 cap enrera. (5 - 4,75 - 4,50 - ...)


 


I després... qui pot fer la constant del 0,75 endavant, i cap enrera partint de 10€?


Tenim una eina que ens facilita la correcció i ens evita la pèrdua de temps d'espera? Sí, la calculadora com a recurs autocorrector.




A l'acabar la classe, és molt gratificant escoltar comentaris com ..."uau, no hem parat de fer càlcul mental en tota l'estona, quina passada" (Gerard) ó " he estat super atenta, oi, Albert?" (Cora)


Tot això, ens fa desenvolupar la competència matemàtica, en especial, el càlcul mental i la capacitat de raonar la relació entre els nombres, entre d'altres.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada