Vam entre tots, definir que era un rectangle i vam anar unificant el vocabulari:
- És una figura plana.
- Té els costats oposats paral.lels.
- 2 costat oposats són més petits i iguals entre sí, i els altres 2, són més llargs.
La pregunta va ser: ¿Hi ha altres figures de 4 costats, que no siguin rectangles?
Aquí va començar la creativitat per grups.
A mesura que anàvem construint figures de 4 costats, anem recercant si tenen nom o no, ja sigui en diccionaris, llibres de text, internet... i comencem a trobar altres conceptes interessants:
Quadrilàter... Polígon...paral.lelograms...Vèrtex... angle recta... A tot això, anem recollint les dades i les anotem:
Ha arribat el moment de fer classificacions amb tots els quadrilàters que hem construit!!! Per grups, retallen els diferents poligons i es posen d'acord per fer-ne una classificació.
La majoria de grups han classificat els quadrilàters segons els seus costats paral.lels, menys un grup que ho ha fet per si tenien angle recta o no, i un altre que ho ha classificat per forma, si acabava en punta o no.
Cada grup raonava, a tota la classe, la seva classificació i perquè ho havien fet d'aquella manera.
Després ho hem buscat per Internet i han fet servir la mateixa manera que la nostra majoria:
Hola soc el Ilyas son divertits els jocs
ResponElimina